Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Anställd

Kategori: Barn & Familj

I går anställningsintervju.
I dag anställd.
Jag fick beskedet tio i sex under kvällen.
Den 2 april börjar jag min anställning.
Tjänsten gäller heltid, 100 procent, 40 timmar per vecka och arbetstiden är måndag till fredag 08.00-17.00.
Hur bra arbetstider som helst.
Perfekt för familjen Johansson-Hall-Rosendahl - det blev stort jubel hemmavid.

Anställningen är inte på VF, där jag varit ständig lågavlönad vikarie i över fem år.
Nu får jag chansen på heltid, om än på en mindre tidning, och jag förtjänar det.
Jag förtjänar det!
Dessutom vet jag att tidningen har utvecklingsmöjligheter och jag får vara den som leder utvecklingsarbetet framåt.
Inspirerande.

Fem års slit i bakgrunden.
Äntligen får jag chansen till anställning.
Jag förtjänar det.

Och på vilket sätt jag fick jobbet.
För ett halvår sedan upptäckte jag tidningen och frågade om jag fick frilansa där.
Direkt fick jag uppdrag.
I november slutade jag frilansa där, då jag hade för mycket arbete med en julbilaga.
För en vecka sedan fick jag ett mejl om jag ville söka ett jobb på tidningen.
Av tidningschefen som sitter i ett annat län.
Nu, i dag, fick jag per telefon beskedet om anställning.
Jag är otroligt glad just nu.
Fantastiskt roligt.

När jag skrivit på avtalet berättar jag var jag ska jobba.

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: