Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Ändrade planer

Kategori: Barn & Familj

Idag var vi hos barnmorskan på Victoriagruppen, vi skulle forsätta vårt samtal från förra veckan och gå igenom hennes journalanteckning. Jag berättade om nya farhågor som dykt upp sedan sist. Känslan av att barnet vänt sig igen och att jag öppnat mig "för mycket". Hon skulle undersöka mig för att lugna mina skenande tankar. Livmodertappen var väldigt mjuk och något öppen, fullt normalt för att vara i den här veckan. För att avgöra hur barnet låg, fick vi låna in en ultraljudssköterska. Mycket riktigt, hon/han hade vänt sig igen, ligger nu i säte. Skulle jag genomgå en vändning till? Ända från första dagen har jag sagt, absolut ingen vändning och jag ska ha ett planerat snitt. Jag tänkte inte gå igenom samma helvete igen. Den här gången ska jag vara med!

Allt eftersom tiden gått har jag ändrat inställning, jag vill verkligen föda "på riktigt". Men jag har hela tiden varit inställd på att det inte kommer att gå. Tråkig inställning, men magkänslan säger detta. Att bära ett barn 40 veckor och sedan missa finalen... Magpumpas, sövas, vakna ensam och inte ha en aning om nåt. Känns som hela världen vet mer än mig. Jag missar de första timmarna med barnet jag burit... Detta är min mardröm nu.

I vilket fall som helst fick vi göra ett ultraljud till för att se hur stort barnet var nu, helt normalstor. Skönt. Sedan fick vi prata med en läkare och vi bestämde oss för att göra ett vändningsförsök. I samband med detta kommer vi eventuellt sätta igång förlossningen för att vara på den säkra sidan att barnet ligger kvar i rätt ställning. Detta bestäms då. Så, imorgon bitti kl 08:00 ska vi vara på förlossningsavdelningen. Jag är mentalt förberedd på det här, eftersom jag har haft detta på känn. Stackars Dennis är stressad, han sitter just nu och skriver som en tok. Deadline på fredag, han måste hinna färdigt.

Sverige ligger under i handbollen. Skit...

Sanna drar sitt strå till stacken, kollar barnen, går ut med Pebbels. Hon kom just med en kopp te till sin mamma... Underbara barn...

Så det kan vara barn på gång här. Inte enligt planen, men ändå. Fortsättning följer.

// Anette

Kommentarer


Kommentera inlägget här: