Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Tapperhetsmedalj

Kategori: Barn & Familj

Tappra barn, ibland vet jag inte om jag är glad eller ledsen över att han är så tapper och tålig. Det är så orättvist att denna underbara unge ska vara drabbad. I morse när jag körde barnen till skolan var Hugo exalterad, han hade tagit med stjärnkikaren till skolan och skulle visa upp den. När han klev ur bilen kom tårarna, "Åh nej, nu låste sig höften, hur ska jag ta mig in nu?" Inget snack om att det gjorde ont eller att han ville med hem igen. "Jag kommer och lyfter dig, så får vi se om det släpper" sa jag. Jag går runt bilen, det är barn överallt runt om oss, jag lyfter honom och han försöker sträcka ut höften, "Nu försöker jag" säger han. "Ja, nu funkar det nog, tack mamma, hej då!" Han blinkar bort tårarna, ler och vinkar. Tar sin stjärnkikare under armen och haltar iväg. Det gör så jävla ont i mammas hjärta.

Jag har pratat med sjukhuset idag, nåt måste hända snart.

//Anette

Kommentarer


Kommentera inlägget här: