Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Prinsessa

Kategori: Barn & Familj

Söndagen den 17/4 var en underbar dag. Dennis, Noah, mamma och jag åkte till Örebro. Solen sken och fåglarna kvittrade. Klockan 13:00 provade jag en alldeles underbar brudklänning. Jag kände mig som en prinsessa, den var perfekt. Ett litet trevligt krux bara, jag får inte gå ner så mycket mer i vikt för då blir den för stor. Jag tror att för första gången kände jag att "Nej, det behövs inte heller, jösses vad fint den satt." Den följde med hem, det var verkligen kärlek vid första ögonkastet. Allt blev mer verkligt och dagen närmar sig med stormsteg.

Så där och då i bilen hem bestämde jag mig för att äta grillat och sallad på kvällen, det första jag äter på två veckor. Vi gick ut på altan när vi kom hem, la Noah på bordet, jag satte mig i solen med en kopp kaffe som serverades av älsklingen, Dennis satte sig i skuggan med en öl.

Årets första grillning för mig, helt underbart gott! Tog t o m ett glas rött vin till... Sjukt gott.

IFK Hammarö spelade sin sista match tillsammans idag, känns lite konstigt. En era är över, en ny kommer. Det ska bli spännande att följa utvecklingen i nya laget Hellton.

Det var en riktigt, riktigt bra dag.

Nu på morgonen har Noah gjort ett framsteg. Han tog medvetet tag i nappen som satt i munnen, tog ut den, tittade på den och försökte stoppa in den igen. Det gick inte riktigt lika bra, men lugn, jag tror att han fortfarande ser på båda ögonen...

Nu ska vi åka iväg till vårdcentralen och ta prover inför morgondagens besök hos reumatologen.

I morgon ska Hugo röntgas också. Återkommer om det.

// Anette

Kommentarer


Kommentera inlägget här: