Fam Johansson-Hall-Rosendahl

"Påsklovet" är slut för den här gången

Kategori: Barn & Familj

"Påsklovet" är över för min del.
I morgon är det intensivt arbete som gäller och tre ytterligare dagar framåt.
En tidning ska göras med en dag mindre produktionstid.
Det gick bra med fyra dagar veckan före påsk, det går säkert lika bra veckan efter påskledigheten.
I går var vi på Vårmarknad och köpte bland annat några t-shirts med Liverpoolmärket på bröstet/magen. Noah fick två i olika storlekar så han har att växa i (se bild längre ner) och Hugo o Lovisa varsin med något nummer för stort - så de också har att växa i. Sanna vägrade.
Under påsken har det krattats och fixats på tomten - det som vi inte gjorde i höstas.
I dag var jag, Anette, Lovisa, Hugo och Noah (var med och sov i vagnen) flitiga värre under förmiddagen.
Nästan allting blev klart.

Vid lunchtid var jag och Lovisa tvugna att avbryta för vi skulle till klubbstugan och vara kiosk-personal. Anette, Hugo och Noah avbröt de också då Hugo skulle till en kompis på kalas.
Under eftermiddagen var Anette, Sanna och Noah på stan och roade sig med att kolla klänningar.



I kioskarbetet gick bra men det var ganska dåligt med folk som handlade - det blev lite långtråkiga fem timmar.
Lovisa åkte därifrån vidare till Kil för att övernatta en natt hos farmor och farfar, där hon bland annat ska få sig en välbehövlig klippning.
Jag åkte hem och fortsatte direkt i trädgården - det var en del kvar som inte var borttaget och det var inte sopat på stenplattorna och vid cyklarna.
Nu är det mesta borta.
Efter dagens andra dusch grillade jag och vi åt grillat för tredje kvällen av fyra.
Faktiskt kanske en gång för mycket.

Det har inte varit så mycket vila under "påsklovet".
Nu är det på't igen.
Snart semester... från den 1 juli...

I dag ringde Lovisa mig för egen maskin för första gången någonsin. Hon lärde sig mitt mobilnummer utantill när vi stod i kiosken. Hos farmor ringde hon mig och sa godnatt. Duktig tjej det.

// Dennis

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Men vänta nu..har ni gift er??? När då i såfall??



    Kram Ingegerd

    2011-04-29 | 10:33:02
    Bloggadress: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här: