Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Mycket på gång

Kategori: Barn & Familj

Vet inte riktigt hur vi ska få ihop de närmaste månaderna? Sanna fyller 15 år, läkarbesök med Hugo i Stockholm, ev Lund också, jag fyller 40 (!) år, konfimation, dop, bröllop... Går det att få ihop allt det här?

I måndags började jag med mina soppor, känns otroligt skönt att jag äntligen kom igång. Det var fler kilon som skulle bort än jag insåg. Ser mig sällan i spegeln, finns väl en orsak till det. Ja, det är sisådär 15-20 kilo som ska bort, helst innan bröllopet. Inser att det är en omöjlighet, men en del lär jag hinna. På tre dagar har jag tappat 3,6 kilo. Dennis har gjort ett träningsprogram, promenader, sit-ups och armhävningar. Det är bara idag jag har fuskat och inte gjort mitt jobb. Men dagen är inte riktigt slut än.

Idag har jag flängt fram och tillbaka. I förmiddags skulle jag in till stan och fixa Sannas födelsedagspresent. In med Noah i bilen, trixa in barnvagnen i min lilla, lilla bil (hade inte en ren fläck på jackan efter det), in till stan och leta upp en parkering där jag kan baxa ur allt igen. Hämta parkeringsbiljett, suck, suck, ingen plånbok. Jaha, det var bara att åka hem igen. Det fanns inte en möjlighet att hinna tillbaka till stan innan barnen skulle hämtas. Något irriterad kan jag säga.

Lovisa och Dennis var på utvecklingssamtal, det hade gått kanon, duktig tjej!

Halv tre hämtades Sanna upp för att åka in till stan och fylla på garderoben, alla byxor var trasiga, så det var inte mycket att välja på. Hon hittade två par byxor som hon blev jättenöjd med. Så nyttigt att hon får barnbidraget och får köpa sina egna kläder, ett helt annat ekonomiskt tänk.

Kasta sig hem och ner i grytorna, när jag sen skulle "äta" min "mat" kom jag på att jag var tvungen att åka och köpa mer soppor. Det är bara öppet på tisdag och torsdag, så in i bilen och in till stan IGEN!

Så mycket tid som möjligt ägnar jag till att förbereda bröllopet, shit vad det är mycket att tänka på. Klänning tror jag att jag har hittat, den ska jag åka och prova. Lokal ska jag ringa på nästa vecka. Vilka ska man bjuda, hur stort ska det vara? Ojoj, mycket frågor är det.

Ja, det kommer mer tankar kring bröllop när vi kommit lite längre.

Kram så länge.

// Anette

Kommentarer


Kommentera inlägget här: